MY FAMILY

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Monday, December 1, 2008

Kerisauan Melanda

Risau sapa nk jg darwisy..Buat masa skrg ,cu yg jg darwisy..Tp lps sebulan sape yg akn ambil alih jg darwisy.Buat pengetahuan smua,mak sy dh upah maid indon utk jg darwisy tp rase berat sgt nk lpskn die jg..Mybe coz maid tu br kawen n xde anak lg..Mybe aku risau dibawa lari n risau dgn byk isu2 yg kite bc dlm surat khbr n mcm2 lg..So,aku amik kptusan utk search nursery tp hasilnya

Nursery pertama - bilangan kanak2 yg dijaga agak ramai dlm belas2 gitu tp baby dlm 2 bulan xde lg..
Nursery kedua - bilangan anak yg dijaga dalam 8-10 org n 5 baby(antara 4bulan ke atas).Kalo aku anta darwisy,die merupakan yg termuda..Dan paling terkejut ,hanya 2 org penjaga shj..So imagine la..
Nursery ketiga - bilangan budak yg dijaga dlm 6 org(umah apartment) dan tiada baby yg dijaga buat masa ini ..

P/s teringat Mak Cak(adik bongsu ayah aku),die bgtau aku yg kite terpaksa redha je anak2 dijaga oleh nursery..Nak tak nak kite ne pk positif n harap tiada ape bnda buruk yg berlaku..Aduss cmne tu

2 comments:

aku mozu said...

sian sguh bile tau mak dok risau psl anak.. hmm, mak mane xsyg anak kn? mase ni la kite dpt muhasabah balik pngorbanan mak ayah kite dulu2.. smoga mak darwish dpt selesaikn masalah die dgn jayanye.

Laila Abas @ Kay Abas said...

sangat susah bila nak wat decision camni.. my advise as experience mother.. heheh..
1) akak prefer to send to nursery than org or maid jaga...
2) cari nursery yg berdaftar.. sangat penting..
3) yup.. bilangan penjaga ngan baby pun penting...
4) jangan cerewet sangat.. heeh